Trener w kieszeni: aplikacje dla aktywnych diabetyków

Polskie Towarzystwo Diabetologiczne zaleca regularny wysiłek fizyczny w przypadku każdego rodzaju cukrzycy. Ale sam trening, bez planu i wyznaczonych celów, nie jest tak efektywny. W rolę motywatora i trenera personalnego wcielają się smartfony. Wystarczy, że pobierzesz odpowiednią aplikację.

Endomondo

1_endomondoTo kultowa aplikacja, która ma już ponad 25 mln użytkowników. Dzięki niej możesz mierzyć dystanse, prędkość, czas treningów oraz ilość spalonych kalorii, ustalić cel treningu, a swoimi osiągnięciami pochwalić się mediach społecznościowych i porównać je z wyczynami znajomych. Funkcja trenera audio motywuje do bardziej efektywnych ćwiczeń. Endomondo monitoruje ok. 50 różnych rodzajów sportu.

Platforma: Windows Phone, iOS, Android.

SportyPal

2_SportyPalPrzewagą tej aplikacji nad Endomondo jest współpraca z wysokościomierzem barometrycznym, który automatycznie się kalibruje. Program, poza standardowymi sportami, obsługuje też niszowe dziedziny, tj. golf czy żeglarstwo. Na podstawie danych z GPS w smartfonie wyznacza trasę, czas jej pokonania i spalone kalorie. Wyniki i trasy możesz udostępniać w internecie oraz porównywać z pozostałymi użytkownikami.

Platforma: Windows Phone, iOS, Android, Blackberry.

Strava Cycling

3_strava_cyclingPopularna aplikacja dla rowerzystów. Dzięki połączeniu z Google Maps na bieżąco obserwujesz pokonaną trasę. Poza tym program wyświetla liczbę zarejestrowanych tras, sumę podjazdów, przejechanych kilometrów i całkowity czas spędzony na rowerze. Jeśli chcesz podnieść poprzeczkę, weź udział w motywujących wyzwaniach.

Platforma: Android, iOS.

Workout Trainer

4_WorkoutTrainerTo narzędzie, które nie tylko pozwala śledzić rezultaty aktywności, ale działa też jak instruktor – krok po kroku pokazuje, jak wykonać popularne ćwiczenia. Podobnie jak w przypadku większości aplikacji, postępy możesz zapisywać w dzienniku. Ciekawym dodatkiem są programy treningowe na rozwój konkretnych partii mięśni.

Platforma: Android, iOS.

MotionSense

5_MotionSensePolska alternatywa dla Endomondo. Aplikacja podaje przybliżony dystans za pomocą krokomierza, do korzystania z niej nie potrzebujesz stałego dostępu do internetu. Pozwala mierzyć czas, pokonany dystans i spalone kalorie, przeglądać historię treningów, tworzyć grupy i rywalizować ze znajomymi.

Platforma: Android, iOS.

RunKeeper

6_RunKeeperPoza tym, że podobnie jak większość aplikacji mierzy przebyty dystans, tempo, wysokość czy postępy, RunKeeper pozwala edytować mapę przebytego dystansu, abyś mógł poprawić błędy powstałe w wyniku zakłóceń sygnału GPS. Dzięki aplikacji możesz robić zdjęcia w trakcie treningu i dzielić się nimi w portalach społecznościowych. Znajomi obserwują twoje postępy w czasie rzeczywistym, a trener głosowy motywuje do robienia dalszych postępów.

Platforma: Android, iOS.

miCoach multi-sport

7_Adidas_miCoachAplikacja służy do monitorowania standardowych pomiarów oraz generowania programów treningowych na podstawie indywidualnych możliwości użytkownika i wyznaczonych celów. Szczególnie przydatna dla diabetyków, którzy są zapalonymi sportowcami. Aplikację wyprodukowała firma Adidas i w połączeniu z gadżetami oferowanymi przez producenta jest jeszcze bardziej wydajna, np. można zmierzyć chwilowe przyspieszenie.

Platforma: Windows Phone, Android, iOS.

Przeczytaj wywiad z Mariuszem Cebulą – wyczynowym sportowcem i diabetykiem: Na szczytach z cukrzycą.